Parkoviště veteránů VeteranPark | Fitness Maximus | Kosmetické Studio Zbraslav | Vzduchotechnika Vejvoda | Prague Cool guide | Bohemia Armor

Stěhování a přeprava | Autodoprava Praha |  Agentura práce Roshen Holding | Stavební společnost Kvarteto | Prague Central Park

Euronábytek - výprodej levného nábytku | Levné skříně IN Nábytek | Nábytek na míru | Výroba nábytku | Čalounictví Benešov

Veterinární klinika Praha | Veterinární klinika Brno | Veterinární ordinace Stará Boleslav | Veterinární nemocnice Brandýs

Veterinární kliniky Vetpark | Veterinární pohotovost VetPark | Veterinární ordinace Čelákovice | Veterinární klinika IVET

Used veterinary and medical equipment | Veterinární klinika Klánovice | Prague Barrel Beer Spa | Rockandrolla

Pettalosa - šátky, šály, nákrčníky | Realitní makléř Michal Vyhnálek | Burgr Jako Prase | Catering Jako Prase

PB Costruzioni Praga | Developerský projekt Zahrady Herink | Primaria | GMT International

Podlaháři Praha | Balustrády Praha | Restaurace Praha 4 - U Havlíčků

Othematom | Výron ušního boltce

Black, 6 letý staford, přišel na naší kliniku s othematomem. Jedná se o výron krve mezi chrupavkou ušního boltce a kůží. Nejčastějším důvodem vzniku je onemocnění zvukovodu (zánět, cizí těleso...), které vede k intenzivnímu škrabání nebo třesení hlavou. To způsobí zánět chrupavky a případně prasknutí cév, které se nacházejí v ušním boltci. Následně se boltec naplní krví.

Jako řešení se dříve doporučovala pouze chirurgie v celkové anastezii. Nejčastěji tak, že se provede řez ve tvaru písmene "S" v oblasti zduření, vyprázdní se obsah a okolí kapsy se prošije. Samotný řez zůstává otevřený, aby se v místě nehromadil další sekret. Následuje pak ještě ideálně obvaz kolem celé hlavy, který by měl bránit dalšímu škrabání a klepaní hlavou.

Na naší klinice však již delší dobu používáme také alternativní, mnohem méně invazivní způsob ošetření othematomu. Při něm se krev odsaje z boltce silnější injekční jehlou a následuje aplikace dlouhodobě účinkujících kortikoidů do postiženého místa. Toto ošetření lze provést u spolupracujících psů bez celkové anestezie.

Základem je ale vždy zjistit příčinu vzniku onemocnění a to především tím, že se vyšetří zvukovod na přítomnost zánětu nebo jiného problému. Jen tak se většinou podaří zabránit opakování problému.

Témata:

Doporučené

Mimořádná dermatologická vyšetření (listopad, prosinec)

Poslední články

• Twitter Social Icon